Επαγγελματικά δικαιώματα Γεωπόνων αλλά και γενικότερα ΑΕΙ, ΤΕΙ, Κολλέγια, ΙΕΚ (Πρώτη επιστολή)

Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2009

Άμεση απάντηση από τον συνάδελφο κ.Μακά στην παρακάτω ανάρτηση με τίτλο "Άντε και καλά κρασιά",που σχολιάσαμε την επιστολή που έστειλε στην εφημερίδα "Ελευθερία" Λάρισας-Βόλου,με θέμα τα επαγγελματικά δικαιώματα των Γεωπόνων!

Ο κ.Μακάς κάνει λόγο για παρεξήγηση των προσωπικών του απόψεων από πλευράς μου,και με δύο επιστολές,η πρώτη που αναφέραμε,και η δεύτερη που θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα "Κόσμος του Επενδυτή",μας δίνει μια πλήρη εικόνα των θέσεων του!

Χαρακτηριστικά:

Αγαπητέ Αγκροάνεργε,μάλλον παρεξήγησες τις προσωπικές μου απόψεις.Σου στέλνω και τις 2 επιστολές για να έχεται την πλήρη εικόνα τους.Το σοβαρότερο πρόβλημα για εμάς τους γεωπόνους που ασχολούμαστε σοβαρά με τον συνδικαλισμό, ήταν , είναι και θα είναι το θέμα της ΑΝΕΡΓΙΑΣ.ΤΟ ΥΠΑΡΙΘΜΟΝ 1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ, όλα τα άλλα είναι δευτερεύων και τριτεύων.


Ακολουθεί η επιστολή στην εφημερίδα "Ελευθερία" ,για όσους από τεχνικές δυσκολίες δεν την έχετε διαβάσει ακόμα.



Με αφορμή σχόλιο σας παραπολιτικό στα Ψιθυριστά στις 25/12/08 για τα επαγγελματικά δικαιώματα, θα μου επιτρέψετε να σας μεταφέρω κάποιες προσωπικές απόψεις, για το όλο θέμα.
Καταρχήν για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων από το ΣΑΤΕ υπάρχουνε διαφορετικές απόψεις, όχι μόνο από το ΤΕΕ αλλά και από άλλους φορείς και όχι μόνο για συντεχνιακά συμφέροντα.
Για το θέμα των φροντιστηρίων και την οικονομική αιμορραγία της ελληνικής οικογένειας αλλά και τα άλλα προβλήματα και αφορούνε είναι πρόβλημα και για τα ΑΕΙ και για τα ΤΕΙ αλλά και γενικότερα είναι προβλήματα της γ-βαθμιας εκπαίδευσης και όλοι οι αναγνώστες θα συμφωνήσουμε μαζί σας.
Να θέσω τους παρακάτω προβληματισμούς-προτάσεις και γιατί η επίσημη πολιτεία δεν έχει πάρει τα παρακάτω μέτρα ή πρωτοβουλίες :

1) Άμεση έναρξη δημόσιου διαλόγου-διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκομένους φορείς
ι)ΥΠΕΠΘ και τα όργανα του ΣΑΠΕ-ΣΑΤΕ,
ιι) πρυτανικές σχολές της γ-βάθμιας εκπαίδευσης,
ιιι) συνδικαλιστικές οργανώσεις ΤΕΕ, ΟΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, ΠΟΣΓ, ΠΙΣ κ.α.
ιν) διάφοροι άλλοι σχετικοί φορείς

2) Άμεση κατάργηση της βάσης του 10.(στις πανελλήνιες εξετάσεις) Εάν επιθυμεί η πολιτεία να διευρύνει την εκπαίδευση να μην βάζει φραγμούς

3) Σταδιακή αύξηση των εισακτέων στα ΑΕΙ

4) Να ενισχυθεί σημαντικά το κονδύλιο για την δημόσια παιδεία στην γ-βαθμια, Πως θα γίνουνε ανταγωνιστικά τα ιδρύματά μας με ψίχουλα ; Δυστυχώς στον εθνικό προϋπολογισμό 2009 τα κονδύλια παρέμειναν στο 3%, αντί να πάνε στο 4,5% τουλάχιστον.

5) Απλοποίηση των κατατακτήριων εξετάσεων σε 2 μαθήματα ή και ίσως κατάργησή των από τα σχετικά ΤΕΙ των αποφοίτων στα αντίστοιχα ΑΕΙ ιδρύματα (πχ Δομικών Έργων & Έργων υποδομής στα Πολυτεχνεία, Τεχνολόγοι γεωπονίας φυτικής παραγωγή ή ζωικής παραγωγής στα Γεωπονικά Πανεπιστήμια.

6) Διατήρηση του θεσμού των πανελληνίων εξετάσεων και όχι κατάργηση αυτών όπως ακούγεται τελευταία. Θα μπορούσε να γίνει μια απλούστευση αυτών πχ να επανέλθουμε στις γραπτές εξετάσεις των 4 μαθημάτων που ίσχυε παλιότερα και όχι τώρα που μιλάμε για διπλάσιο αριθμό μαθημάτων. Το σύστημα αυτό παραμένει τόσα χρόνια αντικειμενικό και αδιάβλητο, δεν πρέπει να καταργηθεί.

7) Οι 3 γεωπονικές σχολές της Ελλάδας με το υψηλό επίπεδο σπουδών τους είναι 5ετούς διάρκειας με πολλές κατευθύνσεις , καθώς οι σχολές των μηχανικών και των ιατρικών επαγγελμάτων που είναι 5ετούς διάρκειας, να έχουνε άμεση αναγνώριση των πτυχίων τους ως σπουδές με master-ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ από την πολιτεία.

Τα παραπάνω θα σημαίνει και τις καλές προθέσεις της πολιτείας και με την λογική του ουσιαστικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Να εξετάσουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι και τα :
επαγγελματικά δικαιώματα με την αναγνώριση των ΤΕΙ (υπάρχει διαφορετικότητα σπουδών, υπάρχουνε σημαντικές διαφορές μεταξύ μας, μπορούν όμως να βρεθούν κάποια κοινά συμφωνίας όπως πχ η συνέχιση της δημόσια δωρεάν παιδείας στην γ-βάθμια εκπαίδευση)
επαγγελματικά δικαιώματα με την επικείμενη αναγνώριση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών ή ΚΕΣ,
επαγγελματικά δικαιώματα των κρατικών ΙΕΚ (που αναγνωρίζονται μόνο στην Ελλάδα ίσως και δεν πρέπει όμως τα προβλήματα αυτά να κρύβονται κάτω από το χαλί,για να εξετασθούν για το απώτερο μέλλον)

Ενώ αν γίνει με κοντόφθαλμη λογική από το ΥΠΕΠΘ κατά το δοκούν , την εκμετάλλευση μικροπολιτικών συμφερόντων και μόνο, στην λογική «αποφασίζουμε και διατάσσουμε». Δεν πρέπει να γίνονται αιφνιδιασμοί, θεατρικές κινήσεις, αποπλανητικές και επικοινωνιακές.
Αλλιώς θα παραμείνει άλλη μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση όπως τα επαγγελματικά δικαιώματα από το ΥΠΕΠΘ ως ΚΕΝΟ ΓΡΑΜΜΑ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ


Ντίνος Μακάς
- γεωπόνος Π.Ε. από Α.Π.Θ. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/κης)
- Αντιπρόσωπος από Λάρισα για ΓΕΩΤΕΕ
- μέλος ΔΣ γεωπονικού συλλόγου Λάρισας - Αντιπρόσωπος από Λάρισα για ΠΟΣΓ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γεωπόνων)

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP