Επαγγελματικά δικαιώματα Γεωπόνων αλλά και γενικότερα ΑΕΙ, ΤΕΙ, Κολλέγια, ΙΕΚ(Δεύτερη επιστολή)
Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2009
Ακολουθεί η επιστολή που έστειλε ο κ.Μακάς και θα δημοσιευθεί στον "Κόσμο του Επενδυτή" για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Γεωπόνων!
Α) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ(Είναι η πρώτη επιστολή)
Β) ΠΙΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ
Το ΥΠΕΠΘ, ξαφνικά αποφάσισε να εκδώσει προεδρικό διάταγμα για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΤΕΙ & ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ ; Έτσι απλά συμψηφισμός με όλους σχετικούς & άσχετους, εμείς το πρόσφατο ΠΔ επαγγελματικά δικαιώματα των γεωτεχνικών 344/2000, ακόμα κάποια σημεία περιμένουμε να τα εφαρμόσει ως ελληνική πολιτεία. Για τα κολλέγια ένας σοβαρός λόγος είναι η κοινοτική οδηγία που αποφασίστηκε στην Μπολόνια περί προπτυχιακών & μεταπτυχιακών σπουδών. Ξαφνικά στην Ελλάδα αποφασίσαμε να γίνουμε σε όλα νόμιμοι. Μπράβο μας , μπράβο στον κ Υπουργό, απλά έχω κάποιες απορίες , που μου δημιουργήθηκαν ως απλός πολίτης, και απόφοιτος μιας τριτοβάθμιας σχολής.
Ο κος Στυλιαννίδης νυν υπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων ανακοίνωσε πρόσφατα ότι δημιουργεί Ανοιχτό Πανεπιστήμιο στην Κομοτηνή, μειώνει τους εισακτέους στην Νομική Αθηνών & Θεσ/κης και τους αυξάνει στην Νομική Κομοτηνής, τα παραπάνω τι είναι κοινοτικές ή εθνικές οδηγίες ;
Το κάθε Υπουργείο εφαρμόζει τις κοινοτικές ή εθνικές οδηγίες κατά το δοκούν; Μήπως κυριαρχεί η λογική μικροπολιτικών συμφερόντων και μόνων, προς συλλογή και μόνο ψήφων;
Αλήθεια μετά τα ΤΕΙ, τα ΚΕΣ, με τα επαγγελματικά δικαιώματα των κρατικών ΙΕΚ τι θα γίνει ; Που αναγνωρίζονται μόνο στην Ελλάδα ίσως και δεν πρέπει όμως τα προβλήματα αυτά να κρύβονται κάτω από το χαλί, για να εξετασθούν για το απώτερο μέλλον. Θυμίζω ότι τα ίδρυσε ο κος Σουφλιάς ως υπουργός ΥΠΕΠΘ παλιότερα.
To ΥΠΕΠΘ εφαρμόζει τις κοινοτικές οδηγίες άμεσα γιατί, ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ όχι; Να θυμίσουμε εδώ τις 2 φορές αποκλεισμούς της Ελλάδας από την συνθήκη του Κιότο για το Περιβάλλον., ή την πρόσφατη ευρωκαταδίκη της στις 11/12/08 για ανεπαρκή προστασία των ΖΕΠ (Ζώνες Ειδικής Προστασίας) του δικτύου Natura 2000. Εδώ δεν έχουμε παραβίαση της κοινοτικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας για το περιβάλλον ;
Μήπως φταίει το γεγονός ότι οι πιέσεις στην γ-βάθμια εκπαίδευση από το εσωτερικό αλλά κυρίως από το εξωτερικό να έχουνε γίνει πολύ έντονες, να καταργηθεί ως δημόσια ; Να θυμίσω ότι η Μεγάλη Βρετανία έχει αναδείξει την εκπαίδευση σε τουρισμό ουσιαστικό με πάρα πολλά έσοδα αφού εισάγει αναρίθμητους φοιτητές και εξάγει τίτλους σπουδών, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, κα όπως και η ΗΠΑ επίσης. Από το εσωτερικό να θυμίσω ότι γνωστοί μεγαλό-επιχειρηματίες έχουν δείξει ενδιαφέρον για να δημιουργίσουνε ιδιωτικά Πανεπιστήμια ή τα αναβαθμισμένα ΚΕΣ. Να τους θυμίσω ότι μπορούνε να κάνουνε και δωρεές στην πολιτεία για την παιδεία, εάν τους περισσεύουνε κεφάλαια, μπορούνε να γίνουνε ευεργέτες της ελληνικής παιδείας.
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΙΣΩΣ ΝΑ ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ ΕΝΤΟΝΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ….και έτσι να πάει περίπατος ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ, εφαρμόζεται η λογική του απόλυτου αιφνιδιασμού, η λογική του «αποφασίζουμε και διατάσσουμε».
Γ) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Δυστυχώς βέβαια και οι καθηγητές των ΑΕΙ & ΤΕΙ δεν στέκονται αρκετές φορές στο σοβαρό ύψος των περιστάσεων. ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ από αυτούς αντί να κοιτούνε τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους των ΑΕΙ-ΤΕΙ, τους απασχολεί να μπούνε σε κάποιες αμειβόμενες επιτροπές ή κυρίως να μπούνε σε επιδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα τα τμήματα τους (πχ ένας καθηγητής του Πανεπιστήμιο Περιβάλλοντος Αιγαίου, που με το μεταπτυχιακό που έδωσε σε νυν υπουργό πιστεύω δεν προσπάθησε και πολύ για τους φοιτητές του τους Περιβαλλοντολόγοι ΠΕ που έχουν προβλήματα στα επαγγελματικά τους δικαιώματα)
Δ) ΕΠΙΣΤΟΛΗ κ ΒΟΥΤΥΡΑΚΗ ΤΕ
Ουσιαστικά στην επιστολή του για να μας πείσει χρησιμοποιεί 4 επιχειρήματα: 1,ιστορία των ΚΑΤΕΕ-ΤΕΙ. 2,πορεία διαδήλωση των σπουδαστών. 3,εφαρμογή των οδηγιών αλλιώς πρόστιμα κα 4, επιτυχία προσωπική στην δουλειά με την ιδιότητα αποφοίτων ΤΕΙ.
Για το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων για την αναγνώριση των ΤΕΙ να αναφέρω τα παρακάτω. Υπάρχει διαφορετικότητα σπουδών, υπάρχουνε σημαντικές διαφορές μεταξύ μας, μπορούν όμως να βρεθούν κάποια κοινά συμφωνίας όπως πχ η συνέχιση της δημόσια δωρεάν παιδείας στην γ-βάθμια εκπαίδευση.
Καταρχήν αν κάποιοι τους λένε υπομηχανικούς ή όχι δεν έχει τόσο σημασία όσο έχει το θέμα της δουλειάς. Ξεχνά να αναφέρει ότι έχουν το δικαίωμα ανέγερσης οικοδομής 2 ή 3 ορόφων νομίζω ένας μηχανικός τεχνολόγος ΤΕ.
Επίσης θέτει το θέμα της δουλειάς και της εμπειρίας του.
Ότι μπορεί να είναι σοβαρός επαγγελματίας (δημόσιος ή ιδιώτης δεν κατάλαβα, σίγουρα θα είναι πετυχημένος όμως γιατί είναι σοβαρός και με άποψη) αλλά δεν είναι έτσι. Υπάρχει ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ σπουδών, όχι απαραίτητα ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ή ΚΑΤΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ή ΕΛΙΤ. Βάσει των σπουδών αποκτήσαμε τις δουλειές μας και όχι βάσει της μετέπειτα εμπειρίας μας. Σίγουρα κανένα σύστημα σπουδών δεν υπάρχει χωρίς ελαττώματα αλλά έτσι είναι σε όλες τις Δημοκρατίες, είναι μια αρχή, ένα κριτήριο έναρξης.
Τώρα το άλλο για τις πορείες , αν πάμε στην λογική αυτήν , πάμε στην λογική του λαϊκισμού και της μικροπολιτικής συλλογής ψήφων.
Με τη λογική εμπειρίας του κΒουτυράκη ο ανειδίκευτος εργάτης ή ο αλλοδαπός που έχει χτίσει 100 οικοδομές μπορεί να υπογράψει ή να ετοιμάσει μελέτη-επίβλεψη οικοδομική άδειας. Ή να μαζευτούμε 200 γεωπόνοι ΠΕ που έχουμε χτίσει σπίτια δικά μας και έχουμε εμπειρία , να ξεκινάμε να χτίζουμε σπίτια ανά την Ελλάδα. Θεωρώ πάντως ότι μπορούνε να βρεθούνε κοινά σημεία συμφωνίας μηχανικών ΠΕ & ΤΕ όπως πχ η κρίση στην ανέγερση οικοδομών να παρθούνε μέτρα όπως η κατάργηση του ΦΠΑ 19%, η μείωση των αντικειμενικών αξιών όπως ίσχυε παλιά. Γιατί κε Βουτυράκη και κε Αλαβάνε την ανεργία δεν την θέλει κανένας απόφοιτος ΠΕ ή ΤΕ.
ΠΡΕΠΕΙ να γίνει άμεση απόσυρση των σχεδίων Προεδρικών Διαταγμάτων που εγκρίθηκαν από τα ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ και αναφέρονται στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΙ αλλά και κολεγίων ΚΕΣ .
Κύριοι Βουτυράκη αλλά και κύριε Αλαβάνε να ξέρουμε όλοι ποια είναι τα όρια μας και οι δυνατότητες μας , ναι στον διάλογο όχι στην λογική του αιφνιδιασμού, όχι στην ισοπέδωση μεταξύ τμημάτων 5ετούς και 4ετούς διάρκειας διαφορετικού αντικειμένου και μηδενισμός των αποφοίτων ΑΕΙ.
ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ,
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΜΟΝΟΛΟΓΟ.
Ντίνος Μακάς
- ιδιώτης γεωπόνος Π.Ε. από Α.Π.Θ. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/κης)
- Αντιπρόσωπος από Λάρισα για ΓΕΩΤΕΕ
- μέλος ΔΣ γεωπονικού συλλόγου Λάρισας -
Αντιπρόσωπος από Λάρισα για ΠΟΣΓ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων) Γεωπόνων
agroanergos
Εσείς μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας για τις απόψεις του συνδικαλιστή κ.Μακά για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΓΕΩΠΟΝΩΝ!
5 σχόλια:
ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΑΦΗΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ. ΤΟ ΤΕΕ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΕΧΕΙ ΛΥΣΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ. ΤΟ ΓΕΩΤΕΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙ...
To ειπα και το ξαναλεω. Συνδικαλιστες τυπου κ. Μακα δεν μας χρειαζονται.Η μοναδικη υπηρεσια που μπορει να προσφερει ο συγκεκριμενος "συναδελφος και συνδικαλιστης" ειναι η παραιτηση του απο την θεση του μελους του ΔΣ του Γεωπονικου Συλλογου Λαρισας και του εκπροσωπου του ΓΕΩΤΕΕ και της ΠΟΣΓ.
Και αν δεν το πραξει ο ιδιος οφειλει να τον "παραιτησει" ο ιδιος ο Συλλογος αλλιως θα αποδειχθει για αλλη μια φορα οτι ο μονος λογος υπαρξης του ειναι η τελετες βραβευσης των παιδιων των μελων του και οι οργανωσεις χοροεσπεριδων και συγκεντρωσεων σε bar, οταν δεν υπακουει στις επιταγες της πολιτικης παραταξης στην οποια ανηκει καθε φορα η πλειοψηφια των μελων του εκαστοτε ΔΣ.
Η λυση των προβληματων των γεωπονων με βασικοτερο αυτο της ανεργιας απαιτουν συγκρουση με την καθε πολιτικη ηγεσια που εχει καταδικασει το επαγγελμα σε μαρασμο και απαξιωση και εμας σε ανεργια και ανισο αγωνα για επιβιωση.
Οταν το πετυχετε αυτο αξιοτιμα μελη του καθε γεωπονικου συλλογου, ΓΕΩΤΕΕ, ΠΟΣΓ και ολων των σχετικων, τοτε βραβευτειτε μεταξυ σας, οργανωστε χορους, εκδρομουλες, πικ-νικ , bar-οβραδυες και οτι αλλο τραβαει η ψυχη σας.
Μην ξεχνατε οτι δεν σας ψηφισαμε γι αυτα. Τα κανουμε και μονοι μας...
Καλη χρονια και καλα μυαλα!
αυτο το μπλογκ μας βολευει
ειναι το αλοθι για να κλαιμε την μοιρα μας
οσοι εχουν παρει πτυχιο απο 10-15 χρονια και πριν, ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ
οι νεοι πτυχιουχοι, ΤΟ ΥΠΟΨΙΑΖΟΝΤΑΙ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ???????????????
πες μας τι ειναι????
Η διαφορετικότητα των σπουδών αφορά τον ακαδημαϊκό χαρακτήρα αυτών και είναι απαράδεκτο να χρησιμοποιείται ως πρόφαση για τον αποκλεισμό απο την αγορά εργασίας.
Είναι κάποιος απο εδώ μέσα Γεωτεχνικός που να συμφωνεί με την άποψη ότι για να συντάξει κανείς ένα Σχέδιο Δράσης Νέου Γεωργού ή ένα Σχέδιο Βελτίωσης θα πρέπει να τελειώσει κανείς ένα Γεωπονικό τμήμα πενταετούς διάρκειας και δεν μπορούν να τις συντάξουν οι Τεχνολόγοι με 4έτη σπουδών?
Αν είναι κάποιος εδώ μέσα που πιστεύει κάτι τέτοιο τότε είναι υποκριτής και σίγουρα στρουθοκαμηλίζει γιατί παραβλέπει το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια υπάρχουν πάρα πολλοί τεχνολόγοι που συντάσσουν μελέτες με τις υπογραφές των γεωτεχνικών.
Αν θέλετε να σας παίρνουν σοβαρά αυτοί στους οποίους απευθύνεστε και με τους οποίους ζητάτε διάλογο (ΥΠΕΠΘ κλπ) κύριε Μακά και λοιποί συνδικαλιστές, θα πρέπει πρώτα απο όλα εσείς να έχετε επειχηρήματα σοβαρά και να μη λαϊκίζετε!
Δημοσίευση σχολίου